poniedziałek, 3 czerwca 2013

spełnione marzenie -Wiedeń

Witajcie,
Kiedy byłam małą dziewczynką pokochałam walc wiedeński; teraz jako dorosła kobieta pokochałam Wiedeń.
Z okazji naszej 3-ciej rocznicy ślubu spełniło się moje ciche marzenie, pojechaliśmy na czterodniową wycieczkę do Wiednia. Uczucia jakie towarzyszyły wyjazdowy to cała magia wspomnień, marzeń i poznania u boku ukochanej osoby, tej jedynej.
Jako dziecko wpatrywałam się w turnieje tańca towarzyskiego, przezywając każdy obrót w rytmie walca. Uwielbiałam takty do których wirowały dokoła parkietu piękne suknie z piórami, świecącymi kamieniami. Kiedy byłam starsza tańczyłam już sama, a potem dzieliłam ten piękny taniec z moim mężem. Walcem wiedeńskim rozpoczęliśmy też poprawiny na naszym weselu.
W samym Wiedniu wspomnienia ożyły, stały się takie namacalne. Wyobrażałam sobie Nas tańczących do muzyki Johanna Straussa w sali balowej w pałacu Hofburgu. Ach... wielkie marzenie, które mam nadzieję, że kiedyś się spełni :)



















 piękna figurka :)


Jako miasto Wiedeń również wywarł na mnie ogromne wrażenie. Architektura, podejście i szacunek do sztuki, wiedeńska secesja... nie wiedziałam na co patrzeć. Wkomponowanie nowej architektury w starą, zabytkową zupełnie jej nie stłumiło, ba wręcz przeciwnie, podkreśliło jej największe atuty. 
W Belwederze wielka przyjemność sprawiło mi zwiedzenie galerii malarstwa.  Namacalnie zobaczyć techniki wielkich malarzy, przyjrzeć się każdemu pociągnięciu pędzlem -niesamowite! Z trudem powstrzymywałam się od dotykania palcem obrazów, poczucia ich faktur. Przyznam szczerze, że mąż mnie podtrzymywał mówiąc cały czas -nie dotykaj.  Wiem, że nie wolno ale to było ode mnie silniejsze. 


widok na Kościół

park miejski 


Pałac Schoenbrunn to kolejne miejsce w którym moja dusza uradowała się. Te pełne kwiatów miejsce, cudowne ogrody zaparły mi dech w piersiach. Żałuję, że na zwiedzenie tego wspaniałego pałacu mieliśmy na prawdę mało czasu. Zrobiłam kilka artystycznych zdjęć, wypiliśmy kawkę i trzeba było się z Wiedniem zegnać. 

 fragment kościoła barokowego

Dobranoc :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...